Cuba 3 Bahan Alami Atasi Uban Usia Muda

Cuba 3 Bahan Alami Atasi Uban Usia Muda
Cara Alami Atasi Uban Pada Usia Muda
Cara Alami Atasi Uban Pada Usia Muda

Uban menjadi simbol tua selari dengan umur yang semakin meningkat. Namun kadang ada uban yang tumbuh awal dari usia mereka walau pun masih remaja. Pastinya ini buat anda rasa tidak yakin jika uban yang mula tumbuh semakin ketara kelihatan di atas kepala.

Ada banyak sebab yang membuatkan uban tumbuh awal, antaranya faktor keturunan atau hormon, amalan pemakanan yang tidak sihat, kurang vitamin, dan tekanan terlampau. Boleh jadi juga sebab kaitan dengan penyakit yang anda alami. Jom rawat masalah ini dengan beberapa cara alami…

1. Minyak kelapa & daun kari

Campuran minyak kelapa dengan kari bukan hanya memperkuat rambut, namun juga dapat mengurangkan kelemumur dan rambut sihat sehingga merangsang pertumbuhan rambut hitam menggantikan uban. Sapukan 15-20 minit pada rambut secara konsisten selama 90 hari.

2. Minyak bijan & lobak merah

Mesin lobak merah dan campurkan dengan minyak bijan, kemudian jemur selama 21 hari. Sapukan campuran ini pada kulit kepala selama 15-30 minit setiap hari. Amalkan 3 bulan untuk kesan yang cepat.

3. Bawang besar

Mesinkan bawang besar kuning (bawang bombay) sampai halus dan sapu di kulit kepala. Ini salah satu cara tradisional untuk rawat masalah rambut dan sekali gus menghilangkan uban di kepala. Mungkin anda tidak tahan bau bawang yang kuat. Tetapi jika hasilnya cukup berkesan untuk masalah rambut rambut, langsung tidak kisah, bukan?

Ya, ada banyak produk rambut yang boleh rawat masalah uban, tetapi kenapa membazir jika anda boleh mencuba dengan petua tradisional ini.