Punca Besar Buat Tangan Wanita Cepat Kedut & Kasar

Punca Besar Buat Tangan Wanita Cepat Kedut & Kasar

Ramai wanita memfokuskan kepada kecantikan wajah sehingga mereka mengabaikan penjagaan bahagian tubuh lain. Apa guna miliki wajah menawan namun tangan terlihat tua, berkedut dan urat timbul. oxford university ivermectin study Jom ketahui faktor yang menyebabkan penuaan lebih cepat berlaku pada kulit tangan anda.

1. Pencuci Ada Bahan Kimia
Pilih pencuci daripada bahan alami yang lembut dan tidak memberi kesan sampingan. Pencuci yang mempunyai kandungan kimia tinggi menyebabkan kulit menjadi kering dan menggelupas. Ia juga membuatkan tangan anda kasar.

2. Kerap Cuci Tangan
Jangan terlalu kerap mencuci tangan kerana ia boleh menghakis kelembapan semula jadi kulit. Ia menyebabkan kulit mudah kering dan proses penuaan berlaku dengan pantas.

3. Tak Urut
Majoriti wanita melakukan urutan pada wajah dan tubuh. Namun tidak ramai yang memfokuskan kepada urutan tangan. Anggota tubuh ini sering digunakan untuk melakukan pelbagai kerja. Lantaran, kita mesti bersikap adil dengan tubuh. Wanita disarankan melakukan urutan tangan setiap hari. Pagi dan malam adalah waktu yang terbaik. Urutan ini dapat melancarkan perjalanan darah dan menghilangkan keletihan tangan.

4. Malas Pakai Losen
Alasan leceh dan cepat sering diberikan kaum Hawa. Mereka merasakan amalan memakai losen tangan tidak begitu penting. Sikap ini mesti dihentikan, jika mahukan tangan yang menawan. Anda mesti mengoles losen sekurang-kurangnya dua kali sehari terutama mereka yang bekerja di dalam pejabat berhawa dingin. ivermectin cows

5. Tak Guna Krim Tabir Suria
Tangan sering terdedah kepada cahaya terutama ketika memandu kenderaan. Gunakan krim tabir suria untuk melindungi kulit tangan daripada selaran matahari. Krim ini membantu kulit kekal cerah dan anjal.

6. Kerap Merias Kuku
Jangan terlalu kerap merias kuku kerana gel manikur mempunyai kesan yang sama seperti cahaya matahari. Ia menjadikan kulit menjadi kering, kusam dan kelihatan tua. does ivermectin contain leavening

7. Guna Hand Sanitizer
Kebanyakan hand sanitizer ada kandungan alkohol yang tinggi. Sudah tentu ini menghakis kelembapan kulit dan menjadikan kulit kering dan penuaan berlaku dengan pantas. Kurangkan penggunaan hand sanitizer, sebaik-baiknya elakkan.