Ini Alasan Kenapa Wajib Pakai Bedak

Ini Alasan Kenapa Wajib Pakai Bedak
Ini Alasan Kenapa Wajib Pakai Bedak
Ini Alasan Kenapa Wajib Pakai Bedak

Mungkin tidak penting bagi anda yang tiada masalah kulit tapi bedak boleh jadi kosmetik ‘hapuskan masalah’ yang digunakan dalam penampilan seorang wanita. Jadi setiap wanita wajib ada bedak dalam beg tangan, paling tak pun bedak debu. Nak tahu kenapa wanita wajib pakai bedak? ???? ??????? ??? ?????? ??????? 2024 Ini alasannya…

1. Tutup cela
Bedak akan memperbaiki warna kulit. Bedak juga boleh terus disapu pada wajah kalau tak ada masalah kulit. Bedak akan membuatkan wajah anda nampak lebih halus dan hapuskan masalah warna kulit yang tidak sekata. ????? ?? ???????

2. Solekan jadi lebih tahan lama
Bedak ternyata juga berfungsi untuk membuat makeup lebih tahan lama di wajah. Tahu tak, ramai Ramai juru solek untuk menggunakan bedak pada bibir sebelum memulaskan lipstik. Gunakan juga bedak tipis-tipis untuk membuat blush on pada pipi lebih tahan lama. ????? ??? ????? ?????

BACA: Hapuskan Masalah Kulit Wajah

3. Hapuskan kulit berminyak
Bedak mengandungi bahan yang tidak melembabkan. Bedak akan menyerap minyak di wajah dan mencegah kulit jadi terlalu berkilat kerana minyak wajah.

4. Hilangkan comot
Bedak akan memperbaiki makeup yang berlebihan. Misalnya blusher yang kamu gunakan terlalu terang atau foundation yang tak match dengan warna kulit. Semuanya boleh diatasi dengan bedak.

BACA: Tip Gebukan Kulit

Nah, hanya empat info yang perlu anda ketahui kali ini tapi sangat berguna bagi setiap wanita. Jadi, bedak apa yang selalu anda guna? Jangan lupa untuk selalu sediakan bedak dalam beg makeup untuk selamatkan hari-harimu!