Ketahui 7 tips kurus dengan mudah tahun 2015

Ketahui 7 tips kurus dengan mudah tahun 2015

Sudahkah anda ketahui cara yang mudah untuk anda lakuan bagi mencapai impian turun berat badan di tahun baru 2015 ini ?

7 tips kurus dengan mudah

Ala bukan susahpun nak kurus kan ? Betul , ramai yang beranggapan untuk kurus bukanlah sesuatu yang susah , ia akan menjadi mudah sekiranya kita ada kemahuan dan sentiasa berusaha untuk mencapainya . Untuk kurus akan menjadi lebih mudah sekiranya kita ada kemahuan , bersungguh – sungguh dan sentiasa berusaha untuk mencapainya . ??? ???????

Sedikit disiplin didalam pengambilan makanan juga akan menjadikan usaha kita itu lebih mudah untuk dicapai .

Dulu, semasa berat saya 94 kg , saya ada juga mencuba pelbagai tips kurus dengan mudah . ??? ????? ????? Maklumlah bila badan besar , saya mula sedar dan sering ambil peluang untuk mencari cara untuk kurus dengan cara yang mudah yang tidak memerlukan belanja yang besar . Saya juga selalu membaca dan mencuba tips – tips yang ada dicadangkan didalam lama internet , ada diantaranya memang sangat membantu saya didalam usaha untuk saya kurus . ???? ????

Disini saya ingin juga kongsikan tips kurus dengan mudah yang anda boleh ikuti
tips #1 Jangan berlapar

Makanan membekalkan tenaga kepada tubuh badan kita , apabila kita berlapar dan tidak makan , badan kita tidak mendapat sumber tenaga untuk kita melakukan kerja – kerja seharian . Tanpa sumber tenaga ini tubuh akan membakar otot (muscle) untuk menggantikan makanan yang menyebabkan metabolism badan menjadi rendah .Pembakaran kalori didalam badan juga akan menjadi perlahan .

tips #2 Minum sekurang-kurangnya 8 gelas air kosong sehari

Adakah anda sedar bahawa air kosong membantu untuk anda rasa kenyang dan mengurangkan selera makan secara semulajadi . Selain itu , sebelum anda mengambil makanan anda boleh minum segelas air bagi membantu anda rasa lebih kenyang dan kurang makan .

tips #3 Elakkan minuman bergas

Minuman bergas mengandungi 7-8 sudu gula dan ianya tidak sesuai untuk anda yang ingin menguruskan berat badan .

tips #4 Lakukan senaman ringan

Senaman juga membantu untuk membakar kalori dan lemak didalam badan . Melakukan kerja – kerja seharian dirumah juga merupakan senaman ringkas yang boleh membantu badan mengeluarkan peluh.

tips #5 Jangan skip sarapan anda

Anda sebenarnya boleh menurunkan berat badan dengan bersarapan pagi . Menurut kajian mereka yang tidak mengambil sarapan pagi lebih cenderung kepada gemuk kerana sarapan pagi menstabilkan hormon dan paras gula dalam badan . Kadar metabolism dalam badan juga akan meningkat untuk membakar kalori .

tips #6 Makan secara perlahan – lahan

Nikmatilah makanan anda dengan lebih tertib , tidak gelojoh dan perlahan kerana apabila kita makan dengan perlahan tubuh akan memberi isyarat menunjukkan kepuasan dengan apa yang kita makan .

tips #7 Makan dengan kerap tetapi dengan kuantiti yang sedikit

Biar kita makan kerap dengan kuantiti sedikit daripada makan hanya sekali dua tetapi dalam kuantiti yang banyak .

Ketika saya mempunyai berat 94kg, saya sentiasa mencari tips kurus dengan mudah untuk menurunkan berat badan dan menjadi lebih kurus untuk mendapatkan bentuk badan lebih menarik. Akhirnya saya berjumpa dengan produk Herbalife yang telah memberi penyelesaian kepada saya untuk turun 24kg.

>> Ketahui bagaimana saya berjaya turun berat badan 24kg dengan cara yang mudah dan berkesan dengan produk Herbalife .

Jika anda sedang berusaha untuk menguruskan badan di tahun baru 2015 ini , anda boleh mencuba program menurunkan berat badan dengan menggunakan produk Herbalife . Shake Herbalife adalah makanan yang enak , rendah kalori dan tinggi protein untuk membantu dan membekalkan keperluan nutrisi kepada badan anda .

Hubungi saya atau sms/whatsapp/telegram di 017 9735306 untuk mendapatkan analisa kesihatan dan cadangan produk yang sesuai buat anda . Lantik saya menjadi Coach Herbalife anda sekarang untuk bantu anda kuruskan badan di tahun baru ini !