Percutian seketika DI FRASSER HILLS

Sungguh
bahagianya rasa dlm hati sebab dapat BERCUTI di frasser HIILS seperti
DUNIA ANA YANG punya


hehehe ūüôā sambil itu¬† berehat sebentar dan menikmati kehijauan
INDAH semulajadi serta menghirup udara yang segar kerana beri laluan
ISYARAT BADAN kami yg memberi SIGNAL merah so



faham-faham ajerlah, maknanya badan kami yang terlalu penat sngt ini,
PERLUkan masa untuk  BEREHAT yang teramat sangat,

Percutian kami ini klu diikutkan cerita dari zaman berzaman semua niekan rasa2nya
semua tempat yang bersuasanakan SUAM2 KUKU gitu, nak kata sejuk tak
sejuk sngt ” ermmm fikir jap…” tak delah sampai nak beli baju sejuk
kannnnn hanya masih boleh terima sehelai baju yang disarungkan di badan
saja..hahahaha yelah

Mula2 saya berkahwin with EN HUBBY saya nie agak
terkesima sekejap asyik2 pergi tempat sejuk jer apa yg bestnya, saya nie
dah allergik degan tempat sejuk AL MAKLUMLAH bila kena suasana sejuk rasanya
tilam,bantal & selimut memanggil saya , Finally duk dlm HOTEL jerlahkan ..

Tapi finally rasa best giler kalau kita rasa suasana mcm nie nasib baik tak jadi gila

ala-ala romantik ye gitu sbb nak berpeluk jerkan¬† ūüėé

APA-apa pun saya rasa seronok sngt sebab frasser
hills masih mengekalkan hutan simpanan yg terbesar bagi pandangan saya
niekan, mana ke tidaknya sepanjang perjalanan kami hampir 3 jam semua
dipenuhi laluan hutan simpanan & hirup udara yang segar.

Ibarat Duduk cantik di tengah-tengah hutan hujan Pahang adalah perkampungan
desa kecilBukit Fraser. Pada 1524 meter di atas paras laut, peranginan tanah
tinggi ini adalahsyurga naturalis yang berbangga spesies tumbuh-tumbuhan, burung dan
haiwan yangtidak terhitung.

 

Tempat ini adalah popular bagi mereka yang berminat dalam kegiatan berasaskan alam
semula jadi seperti junggle trekking, memerhati burung, menunggang kuda memancing, dan
perkhemahan bolehlah yang orang tahan lasak klu mcm saya confirm balik
kena cari ubat takut DEMAM kepialu pulakkan.

 

Akses ke Bukit Fraser hanya boleh dilakukan melalui jalan melalui Jurang di tapak resort.Sekali
melalui Jurang dan ke Bukit Fraser, anda akan berasa seolah-olah anda
telah kembali ke masa zaman jajahah jepun sebab laluannya tertumpu utk
satu jalan & satu arah ermmm ko ada cuba cari kalau jumpa jalan yg mcm
tu.

 

Salah satu yang saya suka suasana di Bukit Fraser ini menyerupai suasana kampung di
pedalaman negara Scotland dengan granit berwarna olok-olok bangunan Tudor menghiasi
sepanjang sisi landskap. Bandar itu adalah agak kecil, dengan banyak aktiviti
di sini tertumpu di dataran pasaran yang dikuasai oleh menara jam yang
cantik memang itu adalah TRADE MARK FRASSER HILLS.

Kebanyakan kemudahan
di sini telah ditempatkan di dalam bangunan zaman penjajahan Inggeris.

IANYA juga dianggap sebagai salah satu lokasi terulung di Malaysia untuk pengetahuan
kowrang kerana tempat memerhati burung di frasser hill yang amat sesuai
sekali , dan ia pernah terpilih sebagai bukit peranginan dan menjadi
tuan rumah Bukit tahunan Fraser Burung Antarabangsa Race.
kelazzzzzzzzzzzz ko maria ermmm ko ada mcm tu haaaaaaaaaaaaaaaaaahahahah
“rasa bangga sekejap”

Sebenarnya bila kita berada di dalam frasser hills kita boleh menikmati banyak
aktiviti santai di Bukit Fraser. Bermain golf di Kelab GolfBukit Fraser atau pergi menangkap
ikan (hanya untuk tangkap dan lepas) dan berperahu Air, bersiar-siar Allans bersama-sama banyak taman-taman bunga dan taman-taman
yang indah atau mempunyai percikan di Air Terjun Jeriau ais sejuk, nie
memang menarik sngt dgn suasana dlm kampung.

 


Itu sahaja buat perjalanan percutian kami di
FRASSER HILLS.

[slideshow  id=48]