Air membantu meningkatkan kadar metabolisma badan- Bila kadar metabolisma rendah

 

 

Macam mana air boleh tolong kita untuk penurunan berat badan?

??Minum banyak air buat kita rasa kenyang. So, bila dah kenyang, mesti xkan makan banyak2 kan? sebab tu dinasihatkan minum air sebelum makan =?

?? Air membantu mengurangkan kolestrol dalam badan. Kolestrol=lemak. So, lemak harus dinyahkan dari tubuh badan sebab kalau simpan lama2 jadi lemak tepu. lepas tu lama2 jadi gemuk. huhu..

??Air membantu sistem penghadaman. yup! ini sangt2 penting. Orang selalu cakap, orang yang sembelit tu sebab dia kurang minum air. So, kenalah minum air banyak2 supaya sistem penghadaman lancar!

??Air membantu hati berfungsi dengan baik. Hati dalam badan kita ni fungsinya metabolizes lemak.So, kalau nak singkir lemak, hati perlukan air untuk melancarkan proses penyingkiran lemak. Kalau hati tak berfungsi dengan baik, maka banyaklah lemak yang tersimpan dalam badan.

??Air menyah toksin dalam badan. Hari2 kita makan, kita tak tahu berapa banyak dah toksin yang terkumpul dalam badan kita ni disebabkana makanan-makanan yang tersimpan. So, kenalah detox dengan minum banyak air. Bila badan tak ada toksin, proses penurunan badan akan berjalan dengan lancar

??Air membantu meningkatkan kadar metabolisma badan- Bila kadar metabolisma rendah, so makan apapun cepat je naik badan. Selalu kita tengok orang yang kurus, makan cam banyak jugak tapi berat badan tak naik pun. Tu sebab kadar metabolisma dia tinggi. So, nak tinggikan kadar metabolisma badan salah satu caranya ialah minum banyak air.

??Air membantu meneutralkan asid dalam perut. Ni penting sebab kita tak tahu dah berapa banyak asid tersimpan dalam perut sebab makanan-makanan yg kita ambil. sila neutralkan dengan minum banyak air ok!??